Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 9 januari 2015

Idag behöver jag inte röra på mig över huvudtaget.

Ingen tvättstuga och behöver inte handla eller göra andra ärenden.
Det är min favvisdag, när det är på det viset.

Däremot ska jag ta en promenad. Det var några dagar sedan och idag verkar det bli sol, tjohej.

Jag skrev på FB att jag gärna skulle åka på en skrivresa till en skidort, och någon gång ska jag göra det.
Det skulle vara en drömresa, tycker jag.
Mixa utförsåkning och manus.
Gärna till Sälen, där jag bodde i tre år.
Nästa år, kanske.

Nu har jag ju en resa planerad redan.
Om 47 dagar åker jag till New York.
Om 46 dagar ska jag göra min mest spännande research hittills i min karriär!
Och om 52 dagar kommer Toscana tur och retur ut.
Iiiiii.

Tillbaka till soffan.
Jobba nu, Åsa, jobba!!

4 kommentarer:

Simona sa...

Wiiiiiiiiii!Simona

Izabella sa...

Nu börjar nedräkningen alltså. Ser fram emot boken!!!

AnnaG sa...

Vad kul att höra att du bott i Sälen! Familjen var i Sälen nu över jul och då jag inte åker skidor (knä som krånglar) kunde jag ligga i soffan och bara läsa. I julklapp fr en kollega hade jag fått Sonja-böckerna, varav den första var med till Sälen. Den nästan sträckläste jag. Nu är även andra boken utläst och jag bara älskar dem! Vad jag egentligen vill säga är: Tack Åsa för dina underbara och levande böcker. Jag är fast! Kram

Åsa Hellberg sa...

Simona!!

Izabella; tack!!

AnnaG; tusen, tusen tack vad roligt att höra!. Hurra! :)