Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 27 januari 2015

Idag kommer En liten värld ut på Holländska.

Första landet utanför Sverige (är såld till sex länder.)
Urspännande!


5 kommentarer:

Nina sa...

Hurra! Är så impad och så glad för din skull.

Simona sa...

Hurra!

Åsa Hellberg sa...

Tack Nina och Simona!

Ezter sa...

Bilden är bara så läcker!

Helena sa...

Grattis! Vad roligt!

Här kommer språknörden i mig fram... Läste holländska för massor av år sedan och kan fascineras av det där med boktitlar på olika språk. Svensk titel: En liten värld. Holländsk titel: Volgende keer bij jou, som översatt tillbaka till svenska blir: Nästa gång hos dig.

När jag nu inte läst boken, så kan jag säga att jag blir väldigt nyfiken på innehållet :-)