Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 31 januari 2015

Jag har krupit in i gästrummet slash Jonathans rum,

eftersom jag vaknade halv åtta och inte på några villkors vis kunde somna om.
I sängen i andra rummet sover Nisse. Och jag skulle tro att han inte vaknar förrän halv tio.
Alltså kan jag dra igång dagens manuspass medan han sover, och sedan tänkte jag vara en snäll flickvän och skjutsa honom till jobbet innan jag fortsätter skriva.

Jag är lite besatt nu, men med tanke på att min semester först skulle ha börjat i januari, sedan i februari, så känns det skönt att tuffa på i så hög takt jag förmår.
Förra manuset, det till Toscana, lämnade jag ifrån mig när det var långt ifrån färdigt.
Det kommer inte att hända igen, hellre ställer jag in semestern (utom New York som kanske ger den viktigaste pusselbiten i min berättelse.)

Lördag.
Snön vräker ned utanför fönstret dit jag har flyttat min radio, så att jag kan lyssna på Ring så spelar vi medan jag skriver.
Det är en jättefin dag, känns det som just nu!

5 kommentarer:

Simona sa...

Det snöar här också.

Shamrock sa...

Visst är det skönt att få saker gjorda medan resten av familjen sover

Ezter sa...

Hoppas allt flyter på, så du får din semester! Ha en fin dag!

Kati sa...

Heja dig! New York låter som en bra morot! :)

Åsa Hellberg sa...

Simona; inget kul.

Shamrock; visst är det! :)

Ezter; tack!

Kati; ja, det är det verkligen!