Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 26 januari 2015

Jag sov, jag åt, jag skrev.

Nu är jag ledig ända tills i morgon bitti.
Ser på filmgala.
Den enda glammänniskan där är Petra Mede. Annars skulle de kunna vara en författargala, bara svartklätt i publiken.
Eftersom jag såg Golden Globe häromsistens så är det svårt som tusan att se på den här galan med glittrande ögon.

Men men.
Nu kom paret Keppler in på scenen.
De var stiliga om än lite - ska vi säga blyga?
De delar ut pris för bästa manus.

Ruben Östlund vann för Turist, och den plotten är grym (jag har inte sett filmen men känner till den väl.)
Grattis!


Inga kommentarer: