Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 12 januari 2015

Jodå,

Sonjorna hänger med fortfarande minsann.
Här är de i topp strax nedanför Astrid Lindgren-biografin.

Nu har de sålts billigt av Bokus, men ändå.
Kul att se, och tack Sandra!

Ibland lider jag av att jag inte är mer uppdaterad tekniskt, som idag när jag inte kom in på skatteverket eftersom min bankID - trots uppdateringar - inte funkade.

Då kom jag på att Jonathan har mobilvarianten, och därför ville jag ladda ned den appen.
Men om man är app-o-uppdaterad som jag är, så är det inte så lätt att begripa hur man ska göra.
Och i en minut satt jag och stirrade på skärmen utan att förstå.
Det är fasansfullt, för jag vill ju hänga med, inte känna mig som en idiot.

Naturligtvis löste det sig, dessutom blev det busenkelt.
Jag ska försöka tänka på det i framtiden när jag tvekar.

Nu ska jag borta av en halvmeter snö från bilen, köpa mer köttsoppa, och se om mitt korrektur har kommit i brevlådan.
Todeloo.