Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 19 januari 2015

Korrat manus avlämnat

i receptionen på förlaget. Soppor har inhandlats (är väldigt trött på det nu dag 19, men det funkar) och druckits/ätits upp.
Jag skrev 500 ord i förmiddags,  tar nya tag nu och förhoppningsvis får jag ur mig de resterande 2000 under dagen.

Lycka till Åsa, du får se på Drop dead Diva när du är klar.

(Ps, belöning är viktigt i mitt eget målsystem. Jag belönar mig aldrig med prylar utan med avkoppling. Dels är jag fattig men det är förstås också så att jag faktiskt behöver koppla av när jag har jobbat intensivt en dag.)


Inga kommentarer: