Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 12 januari 2015

Meryl Streep,

Maggie Gyllenhaal, Julianne Moore, Patricia Arquette.
Fyra kvinnor som faktiskt ser likadana ut som förra året, och året innan det.
Innan man sprutade in något i varje linje och kind.
Så fina!
(Läste just om Meryl Streep som precis som jag noterar varje lite förändring. Tänkte väl att jag inte vara ensam om det.)

Och HERREGUD vad vacker George Clooneys fru är.

(Jag ser Golden Globes. Amy Pohler och Tina Fey är som vanligt briljanta - och ser också ekologiska ut.)

Och Allison Janney! Ännu en ekologisk skådespelerska (från Vita huset, presstalesmannen ni vet.)

2 kommentarer:

Shamrock sa...

vet inte hur hans fru ser ut. Nu måste jag googla

Agneta sa...

Älskar kvinnor som vågar vägra botox!