Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 20 januari 2015

Not my proudest moment,

när jag var TVUNGEN att äta rostat bröd igår kväll.
Men något var jag tvungen att få i mig. Tur för mig att min mage var snäll, annars kajkar den ur mycket mer av bröd än av soppa.
Hungerchock (eller sugenpåmatchock.)
Om jag gör en snabb analys så är jag väl helt enkelt trött på att bara dricka, även om kroppen gillar att gå ned i vikt.

Nu är jag inne på min andra kopp kaffe, ska ta fram allt material jag behöver (har en jättekalender och en anteckningsbok bredvid mig i soffan) och köra igång.
Tjohej.
Tisdag.
Bra dag, tycker jag.



2 kommentarer:

Ezter sa...

Ibland måste man, dieter är inget vidare för kroppen!

Lina sa...

Mums! Rostat bröd med smör, ost och marmelad...snaskigt värre.
Men håller med dig...min mage mår också bästa utan :-)