Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 11 januari 2015

Nu har jag skrivit halva manuset, tjohej,

och hittills har det gått osedvanligt lätt. Peppar peppar. Kanske för att jag har haft så mycket mer klart för mig än i tidigare böcker. Nu har jag dessutom hittat rätt i den lite för mig annorlunda strukturen och det gör också att det känns "lätt."

Kom ihåg var ni läste det här när jag om ett par dagar bryter ihop och beklagar mig.

Nu ska jag ta ett bad, packa in håret och titta på ett avsnitt av Modern Family.

Det är bortsett från Misses skada en fin dag i förorten.



1 kommentar: