Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 21 januari 2015

Till Toscana tur och retur

Hej då.
Nu finns det inget mer jag kan göra.
Det är så länge sedan jag började skriva på dig och du har kämpat för din överlevnad på ett sätt som de andra i din kommande bokhylla inte har behövt göra.
Hoppas att det har gjort dig stark.
Jag vet i alla fall att jag har blivit en bättre författare tack vare dig.
Nu ska jag bara skumma igenom några sidor, sedan går du till tryck.
Vi ses i en annan form om ungefär fem veckor.

Tjohooooo!


9 kommentarer:

Anonym sa...

Å guuud va kul! Jag är också snart där. Om några veckor går min bok i tryck. Kul!! kram

Emmelie sa...

Tjohoo!

Kati sa...

Hurra! Vad coolt egentligen, "vi ses i en annan form om fem veckor", då har den plötsligt förvandlats från en manusbibba med rödmarkeringar till en bok och det är en helt annan grej!

Ezter sa...

Härligt!

Ebba Range sa...

Säger bara: Åsa du är super!

Simona sa...

Hurrraaaa!

Åsa Hellberg sa...

Tack alla snälla människor. Jag ska alltid bara umgås med sådana som er!!

Anette sa...

Kan vi alltså ha möjlighet att läsa den om fem-sex veckor? Kanske den t o m går att förbeställa? Längtar ju!

Åsa Hellberg sa...

Anette; tror den kommer fjärde mars ungefär, så japp, sex veckor!:)