Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 februari 2015

Det första jag ska göra när jag får semester

är att måla mina naglar.
Efter jobb, jobb, jobb är ytan oputsat och från och med nästa helg kommer den att skina, eftersom det är viktigt för mig.
Ja ja yta schmyta. Det är viktigt för mig, så det så.

Men än så länge bryr jag mig inte ett dugg. Naglarna är praktiskt korta och omålade, det helt glanslösa håret sitter i en tofs, de ofilade fötterna är istoppade i ett par tofflor och den vinterbleka kroppen täcks av en rosa fleecemorgonrock.
Nu kör vi.
Inte mot, utan IN I KAKLET!
(vilket här får illustreras av Sara Sjöström)




3 kommentarer:

Simona sa...

Woop woop, Hellberg!

Åsa Hellberg sa...

Woopwoop, Ahrnstedt!

Sofia Fritzson sa...

Grejen med yta är att det är så himla kul! Jag sitter alltid hemma och skriver i myskläder och otvättat hår, men när jag väl går utanför dörren tycker jag det finns så roliga saker att sätta på sig; smycken, läppstift, nagellack, klackar. Älskar sånt!