Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 24 februari 2015

Det verkar vara lite sportlovsstängt både här och där.

Här ägnar i oss inte åt något sådant alls, utan den dagliga rapporteringen fortsätter oavbrutet.
Schemat idag är mycket strikt, och kommer att funka för att jag somnade om. Totalt sov jag säkert i över sju timmar, vilket är något slags rekord.
Hurra.
I morgon bitti är det extremt tidig uppgång eftersom jag vill vara på Arlanda i väldigt god tid (vi kör min bil, alltså får jag bestämma när vi ska åka, moahahaha).

Jonathan och Linnéa kommer förstås hem och passar Misse.
Vi vill inte lämna honom ensam en sekund.
Det ska bara gullas och pluttas.

Nästa vecka kommer Toscana tur och retur.
Är inte det HELT galet roligt.
En riktigt Pompa Och Ståt-signering kommer att ske i Farsta bokhandel 7 mars (är inte säker på tiden, återkommer om det.)
Då är boken så färsk att det ryyyyker om trycket.
Tjoho!

1 kommentar:

Ezter sa...

Ha en härlig resa nu!