Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 februari 2015

Jag brukar läsa mina egna böcker när jag får dem,

men jag gav mina två ex av Toscana till Nisse och Simona, så jag får snällt vänta.
Istället tänker jag just idag se på något filmigt.
Vad vet jag inte än.
Jag tänkte att jag skulle bada först kanske. Fila fötterna och göra dem gåvänligare än de är idag.
Hur fina fötterna än blir kommer jag att behöva kängorna i NY.
De är störtsköna OCH störtfula.
Det kan inte hjälpas. Att få ont i fötterna är vedervärdigt. Numera.

Jaha.
Sysslolös.
Väry märklig känsla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har beställt Toscana - får den vecka 10 :)

Spänd förväntan här

Sanna

Robert W sa...

Mot bakgrund av ett tidigare inlägg du skrev, så tänkte jag berätta att jag kollade på Åhléns i Karlstad idag. Inga böcker av Åsa Hellberg där heller :(
(Men sen får man väl säga att bokavdelningen där utgör en mycket liten del av varuhuset.)

Åsa Hellberg sa...

Sanna; vad kul!

Robert; tack, jag misstänker att det är samma sak överallt:)

Shamrock sa...

På Ica Maxi har de dina böcker och i den nya versionen

Åsa Hellberg sa...

Shamrock: Hurra! :)