Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 20 februari 2015

Jag ska till frissan klockan ett.

Vet ni hur mycket jag har längtat efter det?
Egentligen har jag inte råd just nu (ska ju till NY) men det kan inte hjälpas, det måste göras.

Dagens jobb är i alla fall avklarat, så i denna stund går jag på min semester igen.
Tiddelipom.
Klockan nio var jag på Lidl och handlade. Det är minst folk vid den tiden, jag undviker ju folksamlingar så gott jag kan.

Jag hoppas att ingen sitter och snorar hos frissan. Men jag har med mig min antiseptiska gel som något slags vapen mot bakterier.
Man kan aldrig vara nog försiktig!

Fredag.
Final i På spåret.
Den ser jag fram emot.


Inga kommentarer: