Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 6 februari 2015

Ojojoj,

vad pigg jag är. Not.
Men på gott humör.
Fredag, inga ärenden alls, bara skrivbubbla. 
Just nu är det en perfekt dag.

Om exakt en vecka hoppas jag att jag har skrivit och redigerat klart. Så pass att jag kan skicka det till förlaget i alla fall, sedan blir det så klart många vändor till innan det blir klart för er att läsa. 

Vad som ÄR klar är ju Toscana tur och retur.
Jag tycker att omslaget är så fint!
Fotot är helt äkta så till vida att jag fick ett skrattanfall, och då tog den skickliga fotografen Anna-Lena Ahlström bilden.




När vi såg den här bilden på fotografens dator sa vi alla att där satt den!
Kvinnan (Sara i boken) som sitter på motorcykeln heter Eva. Hon jobbar på förlaget och är chef för produktionen. Visst är det snällt att hon ställde upp en hel dag, som det tog att få till rätt resultat?


teamet bakom omslaget.





Ungefär så.
Jag hatar att lägga in bilder eftersom jag aldrig får det att funka! Grrrrrr.

Fredag.
Mot kaklet.
Tjohej!


15 kommentarer:

Anonym sa...

men herregud du ser ju ut som 25 på fotot. Vad har du gjort människa? :)

Åsa Hellberg sa...

Jag vet, det är hemskt, men min kamera gör alla så här unga. Den har ett filter som slätar ut rynkor, jag inte får bort det (för jag vill se normal ut!)

Helena sa...

HÄrliga bilder och underbart omslag! Det är roligt att få se hur det ser ut bakom kulisserna!

Skickar över lite energi från mig här... Sov 10-11 timmar i natt och slocknade redan vid 21 igår kväll...

Anonym sa...

hm... hur mycket kostar den kameran? Till salu kanske? :)

Simona sa...

Underbara bilder Åsa!

Robert W sa...

Både du och Liza Marklund har en faibless för att dyka upp på omslaget till era böcker ;) Alfred Hitchcock var ju för övrigt gärna statist i sina egna filmer.
Omslaget är jättefint.

(PS. Jag har sett Åsa i verkligheten, och hon är otroligt vacker då också. Så det behövs ingen lins.)

Åsa Hellberg sa...

Helena, Simona: tack!
Robert; Extratack:)

Spader Madame sa...

Härligt med alla bilderna! Kul att få se bakom.

Åsa Hellberg sa...

Spader; måste ta mer bilder, helt klart!

Ezter sa...

Roligt att se, bilderna är fina!

Izabella sa...

Härliga bilder Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Ezter tack!

Izbella; ja visst är de:)

Agneta sa...

Peruken är skitsnygg! Vill ha!!!
Och du är fantastiskt snygg!

Anonym sa...

Du väldigt fin som rödhårig, också.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack Agneta och Sanna!