Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 15 februari 2015

Manus skickat till min förläggare

Nu ska jag lägga mig i soffan och se på Bafta-galan och från och med i morgon har jag mest semester.
I morgon bitti ska jag svara på ett par kompletterande intervjufrågor, och sedan göra en lista som förlaget behöver, men det är allt.

Fråga mig inte vad jag ska göra mer än så, för jag har inte en aning.
Lite nipprig kommer jag säkert att vara, men det kommer att gå över.
Jag har en mycket välutvecklad latmask i mig, och den ska verkligen få blomma den närmaste tiden.

Hurra! I did it!