Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 18 februari 2015

Måste allt omvandlas till styrka?

Kan inte saker bara får vara eländiga?
Jag tänker på det när jag ser Deckarna.
I varje avsnitt har någon berättat om någon privat och jobbigt, och de andra vill så gärna att det har kommit något "gott" ur eländet.

Jag tror inte alltid att det gör det.
Vissa saker är bara skit.
Faktiskt.

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Word! Livet kan bli gott trots skiten.

Sandra sa...

MYCKET bra sagt.

Hanna Lans sa...

Jag tror precis som du. Låt skit få vara skit. Att alltid vara tvungen att se det som att det gav något gott, kan liksom stressa också.=Inte bra.