Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 februari 2015

Nu kan man förhandsbeställa

Toscana tur och retur också på Adlibris.
Hurraaaa för det!!
Det betyder att man tror att den kommer att gå bra, och det är ju enormt glädjande såklart.

Det där med att gå bra är ju så himla viktigt.
Dels för att förlaget ska vara nöjda, men också - helt krasst - för att jag ska ha råd att fortsätta skriva.
Jag förstår på riktigt inte vad jag skulle göra annars, för 50 pluskvinnor är inte direkt eftertraktade på arbetsmarknaden.

En liten värld har ju fantastiska siffror, mycket tack vare att den var huvudbok i Bonniers Bokklubb. Det kommer inte Toscana att vara, även om den presenteras stort om ett par månader, men det gör att försäljningen i butik och på nätet troligtvis kommer att öka.
Hens förhandsbeställningsbar till skillnad mot den vanliga Bevaka.

Allt är galet spännande, såklart.
I morgon är det en månad kvar till release.
Iiiii.

Det är skönt att kunna tänka på något annat, som jag kan göra när jag skriver på Gloria.
Jag matar på med 2500 per dag och är så inne i historien att Nisse har fått höra mina tankar medan han lagar mat.

Arbetsfördelningen är precis som den ska vara.








10 kommentarer:

Simona sa...

Iiiiiiiiih!

Älskar när andra släpper böcker, det är BARA roligt!

Helena sa...

Härligt! Hoppas det verkligen blir succé när den släpps också!

Åsa Hellberg sa...

Simona; hurra!

Helena, ja, jag håller tummarna!

Annika Estassy sa...

Och varför skulle inte Toscana gå bra?! Har någon av dina böcker gått dåligt? Va, va, va?

Åsa Hellberg sa...

Annika: Nej, men bara En liten värld har gått gårattlevapåbra:)
Det krävs ju några ex.

Ezter sa...

Så roligt!

Sofia Fritzson sa...

Oh, så roligt! Och titeln är suverän, det gjorde du bra!

Mia Hindrum sa...

Oj vad roligt det var att hitta din blogg! Har typ nyss läst ut Sonjas sista vilja och det blev lite av en stäck-läsning-upplevelse av det hela!

Går själv med stora drömmar om att skriva och försöker komma igång med min egen idé. Tycker det är svårt att komma igång. Några tips till en rookie? =)

Keep it up!
Hälsningar, Mia

Åsa Hellberg sa...

Ezter och Sofia; ja, visst är det kul!

Mia; jag ska skriva ett komigånginlägg senare bara för din skull! :)

Mia Hindrum sa...

Det låter awesome! Kan behöva alla tips jag kan få! =)