Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 16 februari 2015

Tyvärr vaknade jag inte till

ett mail från min förläggare som sa att hon hade läst hela natten eftersom hon inte kunde sluta.
Och i kontraktet står att jag ska lämna manus andra mars, så innan dess kommer hon nog inte att hinna skulle jag tro.
Det är föööör spännande.
Tur då att jag kan roa mig med annat under tiden, som till exempel att åka till New York nästa vecka.
Dagarna innan är det bortåt 20 minusgrader där enligt prognosen. Vi håller tummarna för att det vänder den 25:e så att det går att promenera.

När Jonathan och jag var där 2012 i slutet av april, var det kallt men skönt i solen, och vi gick och gick och gick.



Nu ska jag skriva en lista till Forum, sedan är jag ledig resten av dagen.
Och i morgon.
Tjoho!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Njut av din välförtjänta ledighet!

Åsa Hellberg sa...

Tack!!