Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 7 februari 2015

Vaken sedan halv fem,

och jag är väl inte direkt nöjd med det om jag ska vara ärlig.
Vi får se hur det går att skriva för just nu känns det nästan omöjligt.
Det är alltid samma sak i slutet av varje roman, huvudet är fullt och kan inte riktigt koppla av.

Så jag ska dricka kaffe, och hoppas att det räcker för att komma igång för just nu gäspar jag bara.

Tjohej, tjohopp, nu kör jag!

2 kommentarer:

Helena sa...

Kämpa på... En kaffe- eller temugg till skrivandet brukar göra susen... åtminstone för mig.

Anonym sa...

Här blir det skidbacken idag. Sola skiner så det blir nog en härlig dag. Ha det gött å lycka till med skrivinga! (värmländska var det sista om du undrar :)
kram
(å som sagt, är den där ung-kameran till salu köper jag gärna :) :)