Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 februari 2015

Vi möts i dörren. Jag åker och de kommer.

Jätteskönt att veta att någon är hemma här när jag är bortrest.
Här och var sitter små uppmaning. Köp schampo var det sista jag skrev.
Det andra handlar mest om Misse.
Katt och lägenhet är i goda händer.Jag är så glad för att det är okej för Jonathan och Linnea att bo här när jag är borta. De har aldrig sagt nej, och för det kan man få en present från NY.

Nu ska jag äta min plättfrukost. Jag hoppas att det ska hålla mig i magform över Atlanten.
Förra gången jag åkte så klämde jag i mig både bröd och godis, och om det var det som fick min mage att hålla igång hela resan vet jag inte, men jag vet att jag ska försöka undvika det den här resan om jag kan. Det är förfärligt att sitta med en ballongmage så länge.

Ungefär så.
Puss och kram.

3 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Åhåhå, vad kul ni kommer ha det!!

Ninas corner sa...

Ha det så jättemysigt over there.

Anonym sa...

Jag önskar dig/er en finn resa.
Kanske ni är framme nu och har installerat er i ert fina rum?
Sanna