Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 20 mars 2015

Åsa och kläder, kapitel 14 tusen,

kommer idag att ta mig till stan.
Jag har bara väldigt tjusigt och väldigt slappt, inte något mitt emellan, och det är precis vad jag behöver för en grej jag ska vara med på.
På vägen ska jag återbesiktiga min bil och handla åt Nisse som hade över 39 graders feber igår kväll.

Vi skulle ha åkt till Norrköping och firat min bästis man som fyller 50 år på lördag, men jag ställde in det igår.
Min arm vill inte köra bil så långt och jag ska till Göteborg kommande vecka och vill inte riskera något. Dessutom skulle jag inte kunna bugga och det är halva nöjet i det där sällskapet på närmare 100 personer.
När jag ringde igår vek de sånghäften.
Hennes 82-åriga mamma Siv ska kompa på sitt dragspel.
Ni fattar att det hade varit en kul fest.

När min kompis själv fyllde 50 hade hon festen på västkusten.
Nisse och jag åkte dit med Forden.
Den galna resan kan ni läsa om här.

Det här märket satt kvar rätt länge efteråt.





4 kommentarer:

Sofia Fritzson sa...

Jag har också bara två klädlägen, slappt eller fint. Men du, Åsa, måste berätta att jag för skojs skull vägde min necessär med toalettartiklar och smink. Den vägde 9 kg!!! Och det var bara grejer för en natt. Och inga skor. Du har mina sympatier när det gäller resväskan.

Åsa Hellberg sa...

Nä, nio kilon! Shit!! Jag ska köpa småburkar idag :)

Sofia Fritzson sa...

Nej, jag kollade fel! Rättelse: 5 kg. Men ändå! Hoppas du hittar några bra småburkar!

Åsa Hellberg sa...

Jag glömde. Kollar i helgen.