Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 21 mars 2015

Har precis kommit hem efter en dag på stan

med min extradotter. Vi har shoppat (födelsedagspresent till henne) provat skor, kollat handväskor och fikat.
Sedan köpte jag en skjorta till Jonathan som grattis till framgången med nya låten (The girl, hans artistnamn är Hellberg. Finns på spotify. Det bästa han har gjort) och så åkte vi och lämnade den till honom innan jag körde hem henne till Söder och till en lite piggare pappa Nisse.

Ikväll ska jag inte göra ett handtag.
Slut på meddelandet.


2 kommentarer:

Ezter sa...

Skönt för Nisse att få vara själv i helgen, så han kunde se till att friska på sig :)

Shamrock sa...

Låter kul. Men prova skor är det värsta jag vet, hittar ALDRIG några som passar