Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 15 mars 2015

Jag antar att man måste gå ut,

men just nu håller Dreamsgirls på fyran mig hemma (Jennifer Hudson är magisk, och så vann hon en Oscar också). 
Dessutom ser jag längtansfullt på min säng. Sov inget vidare i natt, och tänker att en timme i den skulle vara LJUVLIGT.

Igår var hela min familj här och jag bjöd på helstekt oxfilé för första gången i mitt liv.
Den blev banne mig perfekt! Jag tog ut den vid 55 grader och då blev köttet fint rött i mitten.
Till det råstekt potatis/lök, sallad, fetaost och en massa röror (hummus, någon spansk god grej och förstås bearnaisesås.)
Jättekul att laga mat som alla tyckte om och blev proppmätta av.

Efter melodifestivalen tog alla fyra bussen/tunnelbanan till stan, och jag blev ensam hemma. Med Misse förstås. 
Gaphalsen, ni vet.
Världens finaste katt, men herrejösses som han låter nu för tiden.
Han pratar, muttrar och skriker om vartannat.
Å andra sidan håller han tyst när man säger ifrån.
Det kan vara det enda han har lärt sig under alla år vi har levt ihop.
Men han väcker mig och emellanåt är det galet svårt att somna om.

Men jag är ledig: Jag går ut om jag vill, sover om jag vill, ser på film om jag vill.
Satan i gatan vad jag har det bra!

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Kanon allting, det är flyt runt dig nu, kul och det är du värd! Keep it up!
Kram

Ezter sa...

Så bra att allt blev lyckat!
Har du sett bilden jag taggade dig i på Instagram?

Robert W sa...

Hej Åsa! Två bloggare flaggar för din nya bok som smakebit på söndag:
http://gronneskoger.blogspot.se/