Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 5 mars 2015

Jag var uppe tidigt som tusan idag

eftersom jag behövde släppa in en rörmokare i badrummet.

Min katt har verkligen fått något slags spader med sitt ylande på nätterna.
Min adrenalinnivåer slår i taket för jag blir gaaaaaalen på honom, och då är det svårt att somna om.
(Han haltar forfarande lite när han reser sig, plutten, men det är inte därför han ylar. Det gör han för att han gillar att höra sin egen röst, för att väcka mig och för att det är mars och vår på gång.)

Så tidig uppgång i kombination med ylande djur gör att jag måste somna om en stund.
Jag är ju ledig, tjohej!


1 kommentar:

Ebba Range sa...

Förstår det där adrenalinpåslaget - uff!
Är han inte kastrerad - eller är han så där ändå?
MissAn verkar inte fatta att det är mars ... inte ännu i alla fall - hon steriliserades i april 2014.
Men om hon spyr är jag uppe på mindre än en 100-dels sekund - fattar inte hur det går så snabbt?