Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 17 mars 2015

Nisse har influensa,

blev sjuk igår förmiddag och nu är det på riktigt rätt ynkligt på söder.
Och då är det det, eftersom jag aldrig har hört honom beklaga sig.
Det är vingligt, surrar i huvudet och han ligger hela tiden. Stackars honom.

Vi sågs i lördags, men jag verkar inte ha fått någon smitta, peppar peppar, peppar, peppar, peppar, peppar ...
Istället ska jag som den goda särbo jag är, åka och handla åt honom i morgon efter mitt sjukgymnastbesök.
Jag ställer det utanför dörren.
Är ju som bekant livrädd för bakterier.

Jag ska ropa något uppmuntrande genom brevinkastet. Det uppskattar han säkert.


2 kommentarer:

Ezter sa...

Köp ett gulligt kort och lägg i, så slipper du ropa :)

Åsa Hellberg sa...

Jag vet inte, ropa är på något sätt roligare :)