Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 mars 2015

Resetips.

Förra gången jag åkte till USA var min mage rätt olidlig under resan. Bubblig, gasig och allmänt jobbig.
Den här gången kan jag mer om kosten som inte är bra för mig, och därför undvek jag bröd och sött innan jag åkte (och under resan.)
Inte ett enda bubbel på åtta timmar. Det var faktiskt magiskt.

Väl i New York var det svårt att hålla sig från mjölet, men det söta lockade inte särskilt mycket. Lite maplesyrup på pannkakan, någon dessert, men annars så klarade jag mig finfint utan.
Samma sak på hemresan. Inget socker innan eller under, och magen var i fin form.

Jag tror att det är sockret som är bubbelboven, snarare än mjölet.
Värt att prova att undvika det om ni ska resa långt.
Det finns ju chips ... haha.

4 kommentarer:

Ezter sa...

Dessutom är det gott med chips ;)

Åsa Hellberg sa...

OM det är:)

Robert W sa...

Är det "magiskt" när magen inte bubblar? Du har inte höga pretentioner :D

Åsa Hellberg sa...

Ja, det är det för det gör ONT när den är ur form:)