Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 12 mars 2015

Vi ska ju ta en liten tur någonstans,

mamma och jag.
Jag tror inte att vi har gjort det sedan hon bjöd min lillebror och mig till Tyskland för så många år sedan att jag inte kommer ihåg något annat från den resan än att brorsan avslöjade att han var rökare minsann (det gick över typ två veckor senare.)
Han var sjutton-arton och jag tolv år äldre.

Nu är det en massa födelsedagar som ska tas någon form av hänsyn till, och i mitt fall releaser av vänners vårböcker, så hur vi ska få ihop det tidsmässigt vet jag inte.
Själv fyller jag år 27 april.
Jag kan inte påstå att jag någonsin har varit särkilt angelägen om att fira den dagen. De allra flesta utom familjen brukar glömma den, och inte mig emot. Oftast har det varit bara Jonathan och jag, och det har funkat alldeles utmärkt.

Förra året åkte jag ensam på researchresa till Grekland. I år vet jag inte. Mamma och jag kan vara på väg till Cypern då.
Eller redan där.
Vi har eventuellt bestämt oss för land i alla fall, det är en lysande början.
Bild lånad av Fritidsresor. Jag tror att jag har varit just här.




1 kommentar:

Ezter sa...

Jag har heller aldrig varit mycket för min födelsedag! Det är roligt om alla barn och barnbarn kommer hem, men det är ju lika roligt vilken dag som helst! Det händer inte så ofta.