Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 9 mars 2015

Vi var på middag i lördags

och utöver all god mat bjöds det på godis.
Från Naturgodis. Mandlar med något överdrag av chokladsalmiak. Det var nog det godaste godiset jag någonsin har ätit.
Alltså köpte jag det idag och tryckte i mig på väg hem från butiken.
Just nu känns det som om jag aldrig kan äta det igen.

Annars funderar jag på vad jag ska ha på mig i morgon i Sundsvall, men det kommer jag väl fram till i morgon när jag ska packa.
På tåget blir det något löst sittande för min rumpas skull.
Vad jag ska göra med min axel vet jag inte riktigt, värktabletter funkar inte nämnvärt.
Just nu försöker jag skita i den, men jag ser fram emot besöket hos sjukgymnasten den 18:e.
Snart har jag ju en ny bok (Gloria) att redigera, och då vill jag vara i finfin form såklart.

(Vad Teresa sa om Gloriamanuset? Hon log och sa att jag var fantastisk, och jag började nästan gråta.)


3 kommentarer:

Linas drake sa...

Har du testat voltaren i tablettform? Brukar kunna hjälpa om det är inflammation på gång.

Robert W sa...

En helt annan sak. Bloggen Lyrans Noblesser har varje måndag en tematrio. Den här gången gällde det att berätta om tre böcker där pengar spelar en viktig roll.
Här: http://eggetbok.blogspot.se/2015/03/tematrio-pengar.html
har någon tagit Sonjas sista vilja som exempel! :))

Åsa Hellberg sa...

Lina; ja, det är det jag använder. Brukar vara suveränt men verkar inte hundra den här gången, inte ens på dubbel dos ...

Robert; tusen tack!