Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 april 2015

Eftersom Simona hyllar sin läsplatta

så har jag också skaffat en Letto från Adlibris. Mina böcker kommer ju också som e-böcker (jag fick den franska upplagan på mail häromdagen) och det verkar vara praktiskt att läsa på en platta inte minst när man reser.

Om två veckor ska ju min mamma och jag åka till Cypern. Hon hävdar att hon har sett väderkartor som lova 26 grader och sol.
Det har inte jag.

Men jag hoppas att hon har rätt.
I så fall ska jag ligga raklång på just den här stranden.

Om det regnar kan jag ligga på hotellrummet med min läsplatta.
Eller kanske börja redigera Gloria (om jag har fått responsen från förlaget.)
Bra va?

3 kommentarer:

Ezter sa...

Plan A låter bäst, men alltid bra med en plan B :)

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja.

Shamrock sa...

Har oxå skaffat en läsplatta nyligen. Det ska bli spännande att höra vad du tycker