Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 20 april 2015

God middag.

Jag antar att ni har kommit längre i dagens aktiviteter än jag som fortfarande sitter i morgonrock vid köksbordet.
Nu är jag inte inaktiv, men har i alla fall inte kommit längre än så. Fortfarande sitter jag lite för högt för mina ben så en pall vore utmärkt. Tror att jag ska skaffa det idag, eftersom jag ändå ska åka och handla strax.

Annars har jag faktiskt lite på gång den här veckan.
I morgon ska jag till stan,
på onsdag kommer ÄNTLIGEN några gamla bloggkompisar hit och äter middag,
på torsdag är jag hemma och tvättar,
på fredag ska jag på hemlig middag och på lördag ska jag träffa min moster (Christians mamma) som är här över helgen.

Nästa måndag fyller jag år, nästa tisdag ska Jonathan och Linnéa skriva kontrakt på nya lägenheten, nästa onsdag ska jag packa för på torsdagen åker jag till Göteborg där jag ska träffa mamma för att vi dagen efter ska åka till Cypern.

Veckan efter det är vi där och kommer hem 8 maj, så det känns som om jag har lite att göra varje dag i flera veckor framåt.

Utom idag då.


2 kommentarer:

Ezter sa...

Du har mycket roligt framför dig!

Singelmamman sa...

Jag, eller rättare sagt min disk- och tvättmaskin är aktiva. Själv söker jag jobb.