Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 15 april 2015

Hemma, har satt på mig morgonrocken,

har sminkat av mig, är glad och tacksam över en jättekul kväll hos Tv4.
De var fantastiska på att ta hand om mig som gäst, och jag serverades allt möjligt ät och drickbart medan jag väntade på att programmet skulle starta.

Sedan kom min kusin, proffset Christian, farande från Jönköping där han hade jobbat under dagen, och så fick vi umgås ett tag. 
Han är precis likadan som han är i rutan, och samma braiga människa som han alltid har varit. 
Jag störtgillar min enda kusin, dessutom är han überproffsig, vilket också produktionspersonalen sa till mig. 
Roligt att det går så bra för honom, tycker jag.

Utöver det måste jag säga att Kristin Kaspersen är helt fantastisk. Det är otroligt lätt att bli intervjuad av någon som lyssnar på det sättet hon gör.
Fantastisk person, vilken utstrålning!

Vi Hellbergs är rätt kreativa, vi som är ättlingar i det här ledet till mormor och morfar. Min lillebror (som förstås är en Hellberg, han bara har sin pappas efternamn) är en fantastiskt duktig naturfotograf och äldsta barnbarnsbarnet Jonathan är ju just nu i lanseringsskedet av sin nya platta.
Jag tror att Birgit och Sven Hellberg skulle ha lett glatt om de var här nu.

Det här är en av brorsans fantastiska bilder på fjärilar. Klicka på den så blir den större.
Foto: Sverker Thoresson. 
Bilden får inte användas utan att fotografen ger sitt godkännande.
Det är bara jag som får ta utan att fråga.


3 kommentarer:

Ezter sa...

Fin bild!
Jag gillar din kusin, gillar Kristin också :) Och dig, såklart...

Anonym sa...

Mycket vacker bild.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Ezter; ja, visst är det fin!

Sanna; eller hur!