Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 17 april 2015

Ikväll går den igen. En av mina favoritfilmer.

När jag la upp en bild från den filmen på Instagram och hashtaggade Gerard Butler, så gillade han det.
Det är exakt det som är roligt med Instagram. Man kommer nära Hollywood i realtid. Hur roligt är inte det när en filmstjärna gillar ens inlägg. Va? Va? Va?

Jag följer några av dem. Sarah Jessica Parker, Oprah och förstås mannen som ska spela huvudrollen i alla filmer som kommer att göras på mina böcker (hallå, någon?): Pierce Brosnan.
Nu tänker jag att Mr Butler också skulle göra sig bra, i alla fall om några år. Han är en yngling än så länge, bara 45. Lite för ung för en Åsabokfilm.

I alla fall.

Kvällens eminenta romantiska komedi heter The ugly truth, och ni som har hängt här ett tag vet att jag hyllar den som en av de bättre. Någonsin, faktiskt.

3:an, 21.30.




4 kommentarer:

Izabella sa...

Bra film!

Åsa Hellberg sa...

Mycket!:)

Ebba Range sa...

Såg nästan hela ... gillar henne supermycket!Hennes sätt att prata ... ohhh ...

Anonym sa...

Det är en av mina också.
Sanna