Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 22 april 2015

Jag är lite sur på den här gaphalsen.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Min dotter hälsar att hon saknar Misse. Hon är ganska avundsjuk på att jag ska få träffa honom och dig, ikväll.

Åsa Hellberg sa...

Alltså, jag ska inte säga att hon kan få honom, för man kan inte ge bort familjemedlemmar hur de än beter sig på nätterna, men jag skulle ljuga om jag inte sa att jag har övervägt det!

sandra sa...

Vet du, jag har en kompis vars gamla katt började låta på nätterna. Det visade sig att han var nästan helt döv.

Ebba Range sa...

Tänkte på en grej - både människor och djur kan reagera ganska starkt på Omega-3 - han kanske har lite ont i magen?
Jag har både haft en överkänslig hund som bajsade stora blodpölar och nu Mon Cherie som är likadan - tål inte ens att byta foder. Men hon har en dokumenterat skadad tarm efter en antibiotika behandling (hos uppfödaren).

Åsa Hellberg sa...

Sandra: han hör. När jag säger till honom att vara tyst så är han det. En stund:)

Ebba; jag håller koll på det, han verkar inte ha ont vill mer ha uppmärksamhet. Men jag håller ögonen öppna.