Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 april 2015

Jag fyller år idag och har fått en jättefin fågelbok

som jag har önskat mig.
Om fåglar i Sverige.
Fantastiska illustrationer och berättelser/skrönor blandas med korrekt information.




















Nisse har tagit ledigt och vi ska bara hänga i min förort innan vi åker till Söder och äter middag tillsammans med Jonathan och Linnéa.
Jag ska visa honom sippskogen som jag numera kallar den efter att jag igår såg hur sippor i alla färger breder ut sig i hela skogen mot Farsta centrum. Vita, blå och gula. Fantastiskt fint.

Ungefär så.
Engelbrekt har namnsdag idag.
Känner ni någon som heter så?

9 kommentarer:

Simona sa...

Grattis!

Ezter sa...

Grattis på födelsedagen!

Robert W sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis på "din"dag. //Anki

Sofia Fritzson sa...

Grattis! Köp födelsedagsskor!

Helena sa...

Grattis!

Linas drake sa...

Grattis!

Anonym sa...

Grattis Åsa och jag önskar dig ett välsignat nytt år i ditt liv.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tusen Tack allihop!!