Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 14 april 2015

Jag har blivit med ny parkeringsplats.

Nu har jag plötsligt fått en utanför mitt fönster. Min andra låg längre bort under ett träd där kråkor satt och bajsade på min bil!
Hurra.
No more bajs.
Dessutom vid en elstolpe om jag nu skulle få för mig att sätta in en motorvärmare i min fjortonåriga Fårda som har gått 20700 mil utan.

Ett litet hurra är faktiskt på sin plats.
Nu ska jag bada.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Fågelträck är inget kul. Det låter bättre så här och nära också!
Jag ska också gå och bada. I badkaret. Nu.

Fru Venus sa...

Vet du, fågelbajs kan vara helt ok. Min bilmstår under 50 träd. Det växer mossa på taket. Lycka till imorgon! :-)

Ezter sa...

Det låter bättre så här!

Robert W sa...

Möjlighet till motorvärmare? Det var på tiden! ;)

Åsa Hellberg sa...

Bada på, Snäckan!
Venus; haha, tack.
Ezter; visst gör det!
Riobert; finns fyra (nej, åtta platser delar på 4 stolpari hela Fagersjö, och en är MIN! :)