Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 april 2015

Jag tog bort bilden på mina smalben i vattenbadet.

Det såg ut som om jag hade långa hårstrån på dem, och det har jag inte. I alla fall inte idag.
På något sätt var det bättre när inte alla bilder var så förbannat högupplösta.

För övrigt kan jag meddela att jag numera officiellt är en tant.
Forvårderskan rekommenderade stödstrumpor när jag sitter i soffan och skriver.
Eh, I don´t think so.
Eller?

Däremot skulle jag behöva en liten pall för dem när jag sitter vid köksbordet.
Stolarna är snäppet för höga för min korta ben, och jag kan inte sitta och vila hela foten i golvet.
Min köksgrupp passar därmed alla i familjen utom mig själv. Men det är värt det bara för att den är så snygg!
Jag har köpt en liten plastpall på ÖB till Misse, som jag har lagt en fårskinnsfäll på. Han använder den som stege upp och ur soffan. Jag får helt enkelt köpa en till mig också!


(Såg ni "Charmen med tarmen"-författaren på Skavlan? Hon rekommenderar pall på toa för att få extra skjuts på tarmtömningen. Pall är det nya svarta, det är helt klart.)


5 kommentarer:

Ezter sa...

Stödstrumpor är superskönt! Dessutom finns det snygga nu. Mina ben är verkligen långhåriga ;) men det får vara så tills det är dags för kortare byxor :)

Robert W sa...

Jag tyckte också att det såg väldigt hårigt ut, men valde av barmhärtighetsskäl att inte kommentera det ;)
Jo, jag såg Charmen med tarmen-kvinnan, men har bestämt mig för att jag nog klarar tarmtömningen på egen hand ett tag till.)

Agneta sa...

Jag såg programmet och letar febrilt efter en lagom diskret pall att ha i badrummet ... :)

Nina sa...

Det finns jättefina stödstrumpor i roliga färger. Hade dem när jag var gravid och kände mig som en rolig typ i fina strumpor.

Kati sa...

Haha, "Pall är det nya svarta"! Åsa, du är för härlig. Det kanske blir årets julklapp? En snygg och funktionell pall. :)