Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 15 april 2015

Jag vaknade och gick upp tio i sex.

Troligtvis kommer jag sova en timme senare, så att jag är pigg som en mört i Vardagspuls i eftermiddag/kväll.
Jag ska försöka att lägga ut bilder på Instagram under tiden jag är i studion (mellan fyra och drygt sju, sändningen är 17.55 till 18.55), så vill ni hänga på finns jag här.
Min kockkusin Christian är också där, hurra.
Jag hade fått besked om att han inte kunde just det här datumet, så det blev en glad överraskning.

Annars då?
Jo tack, den här onsdagen är full av kreativa Hellbergare.
Jonathan släpper idag sin första EP "This is me" vilket är stort som tusan.
Fem låtar, inklusive "The girl."
Det kan väl jämföras med att tidigare ha släppt noveller och att det nu var dags för en roman.
Lycka till, hjärtat, och stort stort grattis!




5 kommentarer:

Simona sa...

Grattis alla Hellbergare!

Hurra!

Ezter sa...

Grattis till sonen och stolta mamman. Vi ses vid tv:n ikväll! Bra Christian också är med, jag gillar honom också!

Ebba Range sa...

Var på släktmiddag i söndags - vi kom att prata om Christian och dig!

Åsa Hellberg sa...

Tack Simona.
Tack Ezter.
Ebba; säg till släkten att titta! :)

Anonym sa...

Grattis och fortsatt lycka till!
Sanna