Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 3 april 2015

Min kompis

bloggar här.
Alla borde läsa hennes texter. Dels för att det är vett i huvudet på tösen men också för sättet det där vettet kommer ut på.
Jösses, som hon kan hantera bokstäver.
Idag fick hon mig att börja gråta.
En liten kort mening på slutet.

Hon släpper en ny roman i höst.
Det gör hon alldeles rätt i.


(och nej, man får inte säga glad påsk förrän i morgon, säger min mamma. Just idag hänger han ju på korset!)

1 kommentar:

Anonym sa...

PUSS!