Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 7 april 2015

Påsklov och vårväder

märktes på stan, där jag efter att ha fikat med Simona, strosade runt och tittade på folk vilket är ett sant nöje.
Har man tur kan man dessutom tjuvlyssna på konversationer.
Roligast är att lyssna på tvåspråkiga tjejer som byter språk lite hipp som happ (som det låter i mina öron alltså.)
"Å ja ba hslidn töai hoaralkjsjdf, å han ba, aödfjsdp sdfgjldj pjg . Å då sa ja jodkasdflein sökjf å han ba sspojl ajd sodfhoef."
Jätteroligt.

Vad gör ni? Har ni påsklov?

2 kommentarer:

Ezter sa...

Det var märkliga språk!

Shamrock sa...

haha är det släkt med rövarspråket?