Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 5 april 2015

Something borrowed

går just nu på sjuan och jag har lite problem med den filmen.
Fel personer får varandra, if you ask me.
Dessutom orkar jag inte otrohet, vare sig det är osympatiska människor som råkar ut för det eller inte.

Men heder åt sjuan som satsar på romantik över påskhelgen.
Nästa film gillar jag: 27 dresses. Börjar klockan åtta.
Kul plot.
Katherine Heigl i huvudrollen som kvinnan som alltid bara får vara tärna, aldrig brud.

Själv ska jag se på första delen av melloprogrammet som jag missade igår, jag antar att det finns på svtplay. Och sedan Graham Norton show följt av Would I lie to you (väry british, väry roligt. Båda programmen på BBC entertainment) som är mina söndagsfavvisar.

Inga kommentarer: