Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 april 2015

Vilken kväll och vilken konsert.

Jag har lyssnat på det första albumet så mycket, kan all musik (inga texter men det kan jag aldrig.)
Kvällens behållning var Philip Jalmelid, kanske också för att jag inte förväntade mig det.
Herrejösses vilken sångare.
Jag kände igen honom från Lotta på Liseberg (kan det heta så?),där han var med för att han spelade Körbergs roll i Göteborgsoperans uppsättning för ett par år sedan.
Sicken röst.

Och när Sarah Dawn Finer sjöng den här började jag gråta.
Jag hade glömt den!
Här får ni den med Kerry Ellis, från en annan konsertversion.
Jag hittade ingen med Sarah.




3 kommentarer:

Simona sa...

Wow.

Robert W sa...

Jag ser verkligen fram mot ikväll då jag ska se föreställningen på Löfbergs Arena!

Åsa Hellberg sa...

Det förstår jag, Robert!