Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 1 maj 2015

Fint, eller hur?

Det blåser som tusan. Och vi var inte på hotellet förrän vid tretiden, så att gå till stranden i blåsten var inte aktuellt. Istället skulle vi hitta grejer till "köket."
Ni vet, vattenflaska, någon frukt, kanske en tomat och ett bröd (ABSOLUT inget godis). I fall vi skulle bli hungriga ikväll eftersom vi har varit igång sedan fyra i morse och inte trodde att vi orkade gå ut och äta kväll.

Sagt och gjort, vi gick på en promenad. Kort skulle den bli, vi ville bara hitta en restaurang att ta en macka på, sedan en Supermarket och därefter direkt hem.
Haha haha haha.
Vi gick till Lidl. Det låg väldigt väldigt typ väldigt långt från hotellet. Redan halvvägs dit hade mamma tröttnat. Jag med, men eftersom jag var den som hade dragit med henne fick jag komma med små uppmuntrande "snart framme, det är jag helt säker på."

Den var förstås stängd. Första maj firas även i det här landet.

Anyhow.
När vi kom tillbaka till hotellet sjuhundra timmar senare upptäckte vi den enda öppna Supermarketen i hela Protoras låg bakom vårt hotell, och nu äter jag choklad jag köpte där och ska fortsätta läsa Simonas nya bok som är bra på riktigt.

I morgon ska vi sola.
Jag tror att min våghalsiga mamma ska bada.
Det blir en finfin lördag på Cypern.
På återhörande då.



3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Mmmmm, om det är utsikten....härligt!

Åsa Hellberg sa...

Japp, jättefint

Singelmamman sa...

Tur att vi har sol här också, annars hade jag varit väldigt avis.
Är bara liiite avis nu.