Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 19 maj 2015

Idag är det fullt ställ i det Hellbergska hemmet,

samtidigt som jag försöker ducka för att jag direkt kanske har straffats av min inlägg om febertermometrar igår.
Just sjuk har jag inte tid med, jag ska ju åka till London i morgon bitti.
Låt oss hoppas att det är mitt vanliga "har lite känningar men så vänder det efter två dagar och blir ingenting alls" som jag har haft rätt regelbundet i åratal.
Någon bild på en termometer får ni inte, jag känner att jag har 37.4.

Ikväll ska jag på release, men bara om jag känner mig okej då.
Jag ska i alla fall säga hej till Carina Bergfeldt, som är dagens boksläppare.
Och som hon släpper bok; Nyhetsmorgon, Go´morron och Babel, utöver alla radioprogram då.
Det är hon så värd. Vilken resa hon har gjort. Starkt, som så mycket annat hon tar sig an.
Jag har inte läst boken än, men reportageserien hon gjorde för Aftonbladet följde jag förstås.
Här är boken.
Köp och läs är förstås tipset.
Det här är på riktigt.


1 kommentar:

Ezter sa...

Hoppas INTE du blir sjuk!