Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 maj 2015

Vi åker ju till London på onsdag.

Än så länge verkar inte strejkvarslet som las för piloterna den 21 maj, avblåst.
Väry spännande.
Kommer vi att kunna komma hem sent, sent på torsdag som planerat (landar strax efter midnatt), eller måste vi stanna någon natt  - eller två - till?
Och vem står i så fall för den notan? Vi bokade långt innan varslet.
Jag har tittat på flyg hem med andra bolag men det är väldigt fullbokat och bara enstaka dyra biljetter kvar.

Nisse kamperar hos Misse (håll isär det den som kan), och kan tack och lov stanna ett par dagar till i värsta fall.
Misse ska för övrigt få sina klor klippta om den stund. Det är tur att han inte kan läsa, för jag måste överraska honom. Vi kan lugnt säga att det är något av det värsta han vet, även om han numera sitter hyfsat stilla i famnen om han känner att jag håller honom fast.
Efteråt kan han tjura i timmar.
Var han ska göra det den här gången vet jag inte, han madrass ligger under sängen i sovrummet och jag tror inte att han har fattat det än ...

Nu ska jag fortsätta rensa.
Tjohej.


2 kommentarer:

Ezter sa...

Hoppas allt går som planerat :)

Robert W sa...

Håller inte piloterna ständigt på med stridsåtgärder? Och ändå har de löjligt bra lön och arbetsförhållanden!