Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 24 juni 2015

Det är klart att jag skulle kunna ta bort alla förslag på resor

som dimper ned i min mejl, men jag låter dem hållas.
New York, Palma, Kanarieöarna, London (de fokuserar gärna på platser jag redan har varit) men också Rom, Chicago och Göteborg.
De undrar om jag inte vill återvända till Landvetter Hotell (!) och om inte så ger de mig andra förslag.

När Nisse och jag är någonstans där vi inte direkt kan få svar på våra frågor så skriver vi ned dem i en liten bok, och så googlar vi när vi har täckning/dator/telefon eller vad det nu är som saknas för tillfället.
För mig som författare är det förstås toppen.
Mina första resor till Palma (under Sonjorna) gjorde jag med Google eftersom jag inte hade råd att resa själv. Paris har jag aldrig varit i, så där fick jag göra samma sak. Och i London har jag varit och samlat massor de senaste två åren, men innan dess hade jag inte varit där på väldigt länge och aldrig på platserna jag skrev om.

Nu hamstrar jag förstås information när jag är någonstans, i Sverige eller utomlands.
Mina karaktärer får gärna gilla att röra på sig.
Själv har jag inga resplaner alls just nu mer än en jobbresa, men jag hoppas förstås att det kommer för det blir lite annorlunda när man kan beskriva en plats man fysiskt har besökt.
Jag ska åka Blå tåget hem från Varberg 9 juli, det kanske jag kan putta in någonstans i en framtid.

Ska du resa någonstans snart?

5 kommentarer:

Ezter sa...

Nej, bara det vanliga semestermålet på Österlen :)

Robert W sa...

Ja, det får bli en resa till svärmor i Jämtland.

Elisabet Nielsen sa...

Hoppas kunna göra en utfärd med Mariefred till Mariefred. Det är någonting visst med våra gamla ångbåtar.

Simona sa...

JAG SKA TILL NEEEW YOOOORK!

Åsa Hellberg sa...

Ezter: Jag skulle så gärna vilja se Österlen!

Robert; härligt!

Elisabeth; jag har aldrig åkt ångbåt, tack för tipset!

Simona; Nä?