Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 9 juni 2015

En lite busy dag.

Jag återkommer med en mer fyllig minutrapport om mitt enastående liv lite senare.
(Ibland känns det så. 
Det händer också att det känns som skit. 
Jag rapporterar oftast om det braiga.
Men låt er inte luras av det glättiga.
Även en komediförfattare har tungtunga dagar även om jag hon inte berättar om dem. För någon).

Tjollahopp.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Och en vanlig tant på landet hade aldrig kunnat tro det.....Kramar

Anonym sa...

Brukar inte kommentera, men känner att jag måste bara tacka för dina
härliga böcker. Så fort jag börjar läsa, vet jag att det blir många saker som blir åsidosatta de kommande dagarna då jag har svårt att släppa dina roliga och underhållande böcker.

Fortsätt i samma anda och din läsekrets kommer att öka för var dag!

PS. Har idag skrivit mina favvolåtar i kommentarsfältet 24 maj när du önskade tips. Det var svårt att välja bland alla bra.

Ulrica

Åsa Hellberg sa...

Snäckan, haha.

Ulrica; tusen tack för att du kommenterade den här gången då:) och tack för låttipsen!

tigerliljan sa...

Jag kände bara att jag ville säga att bland det sista jag gör innan jag borstar tänderna är att jag kollar din dag. Jag ser under dagen i andras listor att du skrivit ett inlägg och då tänker jag - 'men så fint, då läser jag det sen'. Jag är tacksam för att du ger mig en glimt av ett alldeles annat liv.

Åsa Hellberg sa...

Tigerliljan; haha, tack!