Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 juni 2015

En väldigt konstig natt är till ända,

och jag var egentligen alldeles för trött för att gå upp , men det var ingen idé mer. Jag var för varm, för vaken, för ditt och för datt. Dessutom märkte Misse att jag var vaken och då började han sin konsert

Istället tänker jag hinna ett kapitel Gloria innan jag åker till napraten. Jag börjar, så får jag väl se hur det går. Det är inte alltid det funkar att kreera sådana här dagar.

Egentligen är det perfekt att vara uppe strax innan sju, men då måste jag lägga mig senast elva, och den här tonåringen vill tydligen gärna vara uppe länge.
Well, det blir snart mörkt igen och då återgår oftast livet till det normala (lite tack och lov om ni frågar mig. Love höst, love, även om jag också vill ha mycket sol nu ett tag.)

Vad gör ni idag? Är det fint väder? I Stockholm är det en sådärdag.


2 kommentarer:

Simona sa...

God morgon. Här skrivs det och dricks te. Mulet och grått. Jättekonstiga drömmar.

Ezter sa...

Södra Småland har strålande sol emellanåt och sen är det mulet. Verkar vara svårt att bestämma sig... Drömmar, ibland är de så konstiga att jag tror det är nåt fel på mig!