Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 28 juni 2015

Fin söndag.

Sol, promenad, tupplur, mat och sånt som gör livet bra.
I morgon börjar en ny härlig arbetsvecka.
Just nu är den som bäst. Manuset är klart. Jag puttrar på med min redigering. Ingen panik alls, utan jag kan lugnt och fint forma det exakt som jag vill ha det.
Jag är mitt emellan böcker. Ingen superaktuell (det går över efter tre månader) och ingen ny på ytterligare åtta nio månader.
Perfekt!
Min bubbla, min värld, och just nu är det precis där jag vill befinna mig.



3 kommentarer:

Ezter sa...

Låter skönt! Hälsa Nisse att jag ville bara försvara honom ;)

Åsa Hellberg sa...

Haha, nä du:)

Åsa Hellberg sa...

Haha, nä du:)