Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 1 juni 2015

Jag dricker bara kaffe den här morgonen,

eftersom jag har bokat ett frukostmöte klockan halv tio.
Jag ska göra mer research inför redigeringen; kolla om mitt hittepå funkar.
Håll en tumme för att det gör det!

När jag kommer hem igen ska jag bestämma mig för vad jag ska ha på mig när jag åker till Vimmerby i morgon, peta lite i mina anteckningar och handla mat till både Misse, mig och Jonathan som flyttar in igen i ett dygn när jag är borta. Vi lämnar inte vår katt ensam många sekunder ... inte längre. Förut var det okej en natt men jag vill och vågar inte det längre.
Han var kräkssjuk exakt vid den här tiden förra året och det vore hemskt att inte vara hemma om det hände igen.

Vad säger ni? Ska vi kicka igång måndagen den första juni?
Tjohej!

1 kommentar:

Ezter sa...

Även 1/6 verkar kunna blåsa bort. Men solen skiner :) Håller tummarna för din idé!